Tuesday, November 6, 2012

♥ Tirod ♥

Posted by annapeje at Tuesday, November 06, 2012
aku adalah penghidap pengyakit tirod
dari tahun 2006 or 2007 kalau x silap 
so sebabkan dah lama tirod still x baik2 lagi
jadi doktor pakar sarankan aku 
minum Radioaktif / iodin untuk menghapuskan kelenjar tirod
sbb kelenjar tirod aku neh x mcm org normal yang lain
kesan2 selepas minum radioaktif 
1.berat badan mungkin akan bertambah
2.akan berasa sejuk (dlu hypo tirod rasa panas ahahha)
mitos yang mengatakan susah tuk hamil itu adalah tidak benar sama skali
doc juga terangkan
tirod neh umpama seperti kita membela anjing liar
kalau kita bela dia n ikat dia dia x akan gigit kita
tapi kalau kita lepaskan dia akan geget kita
so better kita bunuh saja anjing liar tue
mcm tirod neh la
kalau kita biarkan nanti dia bole mengakibatkan 
penyakit2 lain kalau kita x kontrol dia
so adalah lebih baik kita hapuskan dia
dan makan ubat sebagai penganti horman yang kelenjar tirod neh keluarkan
untuk proses minum radioaktif neh
kene dikuarantinkan dalam rumah selama seminggu
tidak bole mendekati budak kecik dan ibu mengandung
so aku decide untuk hantar dabel A
duduk dengan maktok selama seminggu
n doktor akan kasi mc
sbb kalau pg keje bahayer dekat staff2 yg lain yang mengandung
rawatan ni insyaAllah dalam tahun depan kot
sbb nk kene buat appointment , ujian darah 
n prosedur2 yang lain

1 love aqil&arfa:

Nurhayati said...

semoga cepat sembuh dan selamat menjalani rawatan. abah aku pun ada tirods tp dia mkn ubat je. lama dh time aku sekolah rendah. skang dh ok xde plak dia mkn ubat ape pun.

 

my world Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review