Friday, November 15, 2013

membebel

Posted by annapeje at Friday, November 15, 2013
isu kecik jerk kot
tp maybe aku neh tirod jd cpt la gaks naik angin
n maybe sbb tgh preggie neh pon ye gaks ahhaha
x der la pasal penyusuan susu ibu lagik
maybe la kawan aku tue nk suruh aku fully bfeed
untuk kebaikan anak aku
tp x perlu la rasanya mcm pakar sangat kot
aku pon tau gaks 
n aku pon penah bfeed gaks
tp sbb aku neh masalah penjagaan ank
orang cakap memang senang
ada yg ckp nk seribu daya x nak seribu dalih
tp kalau ko kat tempat aku ko paham la
bkn aku x nk cuba
tp aku neh dah la mintak tolong dengan mak
x kan aku nk menyusahkan dia
cuma mampu balik on weekend jer
kalau mak aku nk pg mana2 kan susahkan dia
nk preapare beg cooler la ais kiub la
paham2 la orang tua mudah lupa
kita yg x tua pon kadang rasa susah
inikan plak mak kita neh dah la cepat lupa
karang buatnya dia lupa nk pindahkan dari sejuk beku
ke peti bawah
x ke haru jadinya bila cucu dia nangis nk susu
lainla kalau aku neh duk dkt rumah mak
bole la lps keje aku jaga
neh dah la org tua tue kene bejaga sampai malam ke pg
aku cuma dpt jaga ank 2 hari jerk
sedih tau nk mengalir air mata 
kalau orang cakap macam tue
aku pon ada anak lain nk jaga
bkn aku x nk sungguh2
tp kalau mak aku dah cakap susah x kan aku nk susahkan dia lagi
kalau nk ajk or menasihati kawan
bole x jangan sampai menyakitkan hati kawan
bole x kalau ko jaga sikit hati kawan ko
kalau bkn kawan pon x perlu sampai menyakitkan hati orang lain
sedangkan dlu pon ko bg susu formula juga
terpulangla pada sesiapa nk susu lembu ke susu unta ker
lain la kalau orang tue susahkan hidup ko
pinjam duit dengan ko sbb nk beli susu
aku pon nk bfeed ank sampai 2 tahun
nk jimat duit n nak ank sihat dengan susu ibu
tp nk buat mcm mana dah rezeki ank aku takat tue jerk
hina sangat ker aku kasi susu lembu tue
jangan sbb ko dah berjaya ko nk memperlekehkan orang lain
masing2 ada cara n masing2 ada masalah sendiri
jd x perlu la mcm ko terer dalam segala hal
salah aku juga melayan 
kalau aku diam jerk x perlu nk sakit hati sangatkan

3 love aqil&arfa:

Nurhayati said...

semua mak nak yg terbaik tuk anak. an setiap langkah kita buat tu semua dah dipikir dr pelbagai sudut. org lain bukan tau ape, tau nampak salah org dgn kondem bagai. tabahla kawanku. lantak dia la, kita dah buat yg terbaik dan tau ape yg terbaik.

yuyuy akley said...

Alahai cian Anna.. Tu la masing2 ada masalah masing2.. Ok la tu dpt gak nyusu 2 bulan penuh..

annapeje said...

yati...tue la mls dah nk layan tp memula panas juga

yuy...tue la tp paham2 la manusia neh ada jerk yg kita buat x betul

 

my world Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review