Thursday, June 25, 2015

♥ pergi yang takkan kembali ♥

Posted by annapeje at Thursday, June 25, 2015
Hari ni genap la 4 hari adik Firdaus Hakimi meninggalkan ayah & ibunya
Ya Allah sebak sangat .. apatah lagi perasaan kwn aku dan isterinya sekeluarga
mmg ahli syurga seindah namamu nak 
Pagi isnin tue aku baru jerk nak melangkah masok ofis...kebetulan bos ada dpn pintu tros bgtau yg rakan kitaorang baru jerk kehilangan anak istimewanya ...mcm x percaya ...bos ckp kwn kitaorang call dia sambil menangis...bayangkanlah kwn kitaoang tue lelaki ...." kak saya dah x der anak dah kak lepas neh ..anak saya dah takder !!! " ...dia bgtau bos yg anak dia demam ..tp biasa2 jerk sbb anak dia mmg slalu x sihat ...wife dia cakap ..nampak mata ank dia mcm terjegil ..dia ingat sbb ank dia meneran nk poo2...dia turun bawah kejap nk ambil barang...bila naik atas nk mandikan anak dia...badan ank dia dah lembik...kiranya anak dia meninggal dalam pukul 6 lebih la camtue then
dorang bergegas bwk ke hospital sg buluh tapi jalan jem teruk so terpaksa patah balik bawak pegi klinik yg dkt dengan rumah...sampai klinik ...doc cakap anak dia mmg dah takder :(( ...then suruh bawak ke hospital tuk sahkan kematian ....sbbkan dia x der rekod di sana ... so mmg ambil masa yang lama la
bayangkan lah pukul 9 pagi sampai ....pukul 3.30 baru van jenazah bergerak ...dah la dgn doctor nk buat post moterm..tapi kitaorang bertegas ckp x perlu ....kesian la ank kecik tue ...dia pon dah x der buat apa nk siksa mayat arwah :( ...tapi doktor ckp dorang perlu ambil air tulang belakang dan darah arwah ..so terpaksa la ikotkan jerk sbb nk cepatkan proses pengesahan kematian ...sedih aku tgk kwn aku tue ...hampir 3 kali dia terjelepuk ...nasib wife dia kuat semangat ....kitaorang sampai ke hospital dlm pukul 10 pagi ...tp unit kitaorang jerk yg stay sampai petang ..tp aku dgn bos stay sampai selesai urusan di hospital sbb kesian kwn aku ngan wife terpaksa balik rumah n ke balai tuk ambil surat beranak n medical report ...sory hairul afza kitaorang x dapat ke upacara kebumi hakimi ....aku dengan bos hanya mampu temankan mak mertua kwn aku tue hingga selesai urusan mandikan arwah sampai dorang dpt bawak blk arwah...itu jerk yang termampu ....buat hairul n afza aku doakan korang tabah dan kuat ...serius hanya manusia yang tabah jerk Allah beri ujian yg begitu hebat ....kimi pergi dalam bulan puasa ...x dapat sambut raya dgn kimi ....nak plak hairul dah siap shopping raya tuk kimi  T_____T ...moga Allah kuatkan n tabahkan korang berdua ...
Al-Fatihah

1 love aqil&arfa:

Nurhayati said...

hanya org yg terpilih saja dpt ujian hebat dari Allah. Takziah tuk mereka sekeluarga. Dlm kesedihan ni, beruntungnya mereka kerana anaknya menanti mereka di Syurga kelak. InsyaAllah.

 

my world Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review